• "ETNOMISJA z bohaterem w tle"

        •     Innowacja programowa prowadzona przez Nauczycielkę historii - Iwonę Węglowską. Adresatami innowacji są uczniowie klasy V, będący uczestnikami koła historycznego. Czas realizacji innowacji obejmuje okres od listopada 2022r. do czerwca 2023r.

               Motywacją do wprowadzeni innowacji jest otrzymanie grantu w ramach VI edycji programu Edukacja Inspiracja Edukacyjnej Fundacji Romana Czerneckiego i Fundacji Szkoła z Klasą, a co za tym idzie dostosowanie i uatrakcyjnienie programu koła historycznego „Młodzi na tropach przeszłości” poprzez wprowadzenie do jego realizacji metody grywalizacji. 

              Uczniowie zdobędą praktyczne umiejętności polegające na wykorzystaniu grywalizacji na zajęciach. Zostaną w sposób aktywny zaangażowani uczniów w atrakcyjną i nowoczesną formę poznawania historii regionalnej.  Pogłębią własną wiedzę, kreatywność, komunikację, kooperację, myślenie krytyczne, systematyczność oraz współodpowiedzialność.  Uatrakcyjniony zostanie tym samym proces nauczania i wychowania poprzez przygotowanie i udział w lokalnej grze terenowej, dzięki czemu nastąpi integracja uczniów szkoły ze społecznością lokalną. 

              Jest to innowacja popularyzująca historię miejscowości Żurawiczki i regionu powiatu przeworskiego. Młodzież szkolna ukształtuje właściwy stosunek do tradycji narodowej i lokalnej – zostaną wzmocnione więzi pomiędzy członkami tej samej społeczności lokalnej.

        • „Ortografia szybko nam do głowy trafia!”

        • Innowacja pedagogiczna prowadzona jest przez Wioletę Drabik – Wąsacz. Adresatami innowacji są uczniowie klasy VI. Czas realizacji innowacji obejmuje okres od 28.04.2023 r. do 28.05.2023 r.

          Innowacja „Ortografia szybko nam do głowy trafia!” jest odpowiedzią na problemy uczniów związane z poprawnym stosowaniem poznanych zasad ortograficznych, a także realizacja wymagań edukacyjnych zawartych w podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. Główną przyczyną opracowania innowacji była potrzeba wyrobienia w uczniach nawyku zwracania uwagi na poprawność ortograficzną zapisu oraz systematyczną pracę ze słownikiem ortograficznym.

          Głównym celem innowacji jest poprawa znajomości stosowania zasad ortograficznych, zwiększenie świadomości ortograficznej podczas pisania, wdrażanie do systematyczności oraz samokontroli, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie wrażliwości na piękno literatury, doskonalenie procesu kojarzenia, zapamiętywania, wnioskowania, a także kształtowanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.

          Innowacja „Ortografia szybko nam do głowy trafia!” polegała będzie na stworzeniu przez uczniów bazy wyrazów będących ilustracjami wszystkich poznanych do tej pory zasad ortograficznych. Zgromadzone wyrazy znajdą się w „magicznej kuli losującej”, z której każdy uczeń po wylosowaniu danego przykładu wyrazu będzie musiał podać zasadę, zgodnie z którą ten wyraz został zapisany. 

        • „TABLICZKA MNOŻENIA- KRÓLOWĄ LICZENIA” nauka tabliczki mnożenia i dzielenia poprzez stosowanie na lekcjach gier karcianych i planszowych

        •  

          Innowacja metodyczna prowadzona przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej Małgorzatę Kocur, w terminie wrzesień - czerwiec 2023.  Adresatami innowacji są uczniowie klas I - III szkoły podstawowej.

                      Celem innowacji jest rozwijanie i pogłębianie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem gier karcianych i planszowych.

                       U dzieci w młodszym wieku szkolnym obserwujemy duże zainteresowanie zabawami umysłowymi, których cechą jest współzawodnictwo w zakresie umiejętności posługiwania się pamięcią, uwagą, fantazją, zdolnością orientowania się. Dzieci od najmłodszych lat z przyjemnością grają w różne gry, organizują zabawy i zawody. Wszystkie te formy stanowią dla dzieci rozrywkę, która jest przeciwstawieniem obowiązków szkolnych. Wprowadzając do nauki szkolnej elementy gier i zabaw, stwarzamy sytuacje, w których dzieci będą się angażowały w to co robią, będą chętniej pracowały i dążyły do osiągnięcia jak najlepszych wyników. Uczenie się przez zabawę wyzwala ciekawość i zainteresowania poznawcze i wpływa na rozwijanie twórczych postaw poznawczych dzieci.

                      Działania związane z realizacją innowacji będą opierały się na stwarzaniu sytuacji umożliwiających ćwiczenia techniki rachunkowej w zakresie mnożenia i dzielenia. Do tego wykorzystane zostaną gry karciane i planszowe. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach  zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, zgodnie z obowiązującym rozkładem materiału.